Comitetului Olimpic şi Sportiv Român (COSR):
     “Am venit la Comitetul Olimpic cu inima deschisă şi cu dorinţa de a forma o echipă puternică; oameni care să aibă aceleaşi idealuri de a reprezenta România cu cinste, cu onoare, cu verticalitate…
      Acest interviu a fost realizat la sediul COSR, întro frumoasă zi de primăvară, după ce programarea sa a suferit modificări pe parcursul a luni de zile. Din documentarea făcută am descoperit legăturile preşedintelui COSR cu Braşovul (unde s-a născut) şi cu Iaşi-ul studenţiei mele (fiindcă a studiat la aceeaşi universitate de prestigiu, Al. I. Cuza”). Ca atare, întrebările mele nu au putut ocoli aceste oraşe, dar am început, cum era şi firesc, cu rugămintea de a ni se oferi o privire sintetică asupra Comitetului Olimpic şi Sportiv Român şi a proiectelor sale.                                                                                                                                 Ioan Iacob: – Aş vrea ca acest interviu să aibă trei secţiuni: COSR, amintiri legate de oraşele Braşov, Iaşi şi Bucureşti şi proiectele Comitetului Olimpic Român. Vă invit să începem cu o privire sintetică asupra a ceea ce aţi găsit la COSR.                                                                                                                            Mihai Covaliu: – Bine aţi venit aici, în Casa olimpismului românesc, la Comitetul Olimpic şi Sportiv Român, îmi face o deosebită plăcere să stăm de vorbă astăzi, aşa cum aţi spus şi dumneavoastră este o zi foarte frumoasă. Sigur, după Jocurile Olimpice din 2016 de la Rio, lucrurile au luat o întorsătură neaşteptată pentru mine, din poziţia de preşedinte al Federaţiei Române de Scrimă, am primit mai multe propuneri de a fi un candidat la această funcţie, la această demnitate, aceea de preşedinte al Comitetului Olimpic şi Sportiv Român. Ţinând cont de proiectele pe care le aveam la scrimă , care erau în curs de derulare, de strategia pe care o aveam pentru următoarea perioadă, am fost puţin sceptic la început, dorind să mă concentrez în continuare pe ceea ce făceam la scrimă pentru că lucrurile erau pe o traiectorie bună, pe un drum normal şi atunci decizia de a candida la această funcţie a fost una care s-a lăsat foarte mult aşteptată în sensul că am luat-o chiar în ultimul moment.     Am venit la Comitetul Olimpic – după ce am câştigat alegerile – cu inima deschisă şi cu dorinţa de a face lucruri pe care leam făcut toată viaţa mea…şi ca antrenor şi ca preşedinte de federaţie, aceea de a forma o echipă puternică; oameni care să aibă acelaşi scop, aceleaşi idealuri de a reprezenta România cu cinste, cu onoare, cu verticalitate la competiţiile pe care această prestigioasă instituţie le patronează.      
                                                                 Interviu realizat de Ioan Iacob  
                                                                                                        (va urma)
