Iubirea de ţară şi competenţa sunt criteriile principale ale vieţii publice. Aveţi încredere în democraţie, în rostul instituţiilor şi în regulile lor!”

Discursul Regelui Mihai în Parlamentul României, în 2011

 

Nu sunt și nu am fost un regalist. Nu fiindcă nu aș fi avut, poate,  înțelegerea sau înțelepciunea sau aspirația sau…Dar cine să fi explicat generației mele că

cele mai importante lucruri de dobândit, după libertate şi democraţie, sunt identitatea şi demnitatea” ?  Cine să fi rostit ceva ce ar fi trebuitsă ne facă să răsturnăm perspectivele: „Nu văd România de astăzi ca pe o moştenire de la părinţii noştri, ci ca pe o ţară pe care am luat-o cu împrumut de la copiii noştri.” (discursul Regelui Mihai în Parlamentul României, în 2011)

Am fost foarte aproape de Regele Mihai atunci când familia regală a lansat   albumul „Palatul Elisabeta. Centrul regalitatii in Romania de azi” de Principele Radu de Hohenzollern-Veringen, care a avut loc la Palatul CEC, în 7 mai, 2006.

Am avut atunci prilejul să iau un interviu Princepelui Radu și Principesei Margareta, dar nu am îndrăznit (desigur că nici protocolul poate nu ar fi îngăduit) să încerc să iau un interviu Regelui Mihai.

Acum îmi dau seama că este prea târziu și scriu aceste rânduri cu durere pentru această personalitate extraordinară care a fost Regele Mihai.

Dumnezeu să îl odihnească în pace!

Ioan Iacob