Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România (U.Z.P.R.) anunța, printr-un comunicat neutru, organizarea ediției a XXV-a a Seratelor “Eminescu, jurnalistul” în ziua de luni, 9 mai 2016, ora 18: 00,  în Sala de Conferinţe a Institutului Cultural Român din Bucureşti.  Cum participarea mea la manifestarea respectivă era o premieră, mi-am propus să fiu “un spectator discret”, retras “in laterano”, pe o canapea situată undeva pe la mijlocul sălii.
   Îndemnul de a participa la Seratele Eminescu venise dinspre Radio România Actualități, din partea unui om de Radio deosebit, căruia nu-i voi rosti acum numele, dar voi menționa că l-am descoperit – poate nu întâmplător – datorită poeziei (rostise un poem la o emisiune duminicală și acest lucru mă făcuse să-l abordez și să descopăr nu doar omul de radio, ci și pe cel legat de poezie și teatru, dar asta ar fi o altă discuție și poate că va merita să o facem cândva!).       
    Mi se sugerase să o caut, înainte de începerea Seratei Eminescu pe doamna Rodica Subțirelu, Redactor șef al revistei Cronica Timpului” (Director general Doru Dinu Glăvan, președintele U.Z.P.R.), dar traiectoria mea se intersectase la un moment dat cu cea a unei excepționale jurnaliste, care este Mădălina Corina Diaconu și atunci am rugat-o pe ea să mă prezinte domnului președinte Glăvan.
   Nu mi-am propus să scriu aici o cronică a Seratei Eminescu din 9 mai, 2016, ci doar să semnalez că – dincolo de comunicatul neutru al U.Z.P.R. – s-au întâmplat și se întâmplă lucruri deosebite, unele excepționale. Voi aminti aici doar câteva dintre ele: evocarea lui Nicolae Băciuț legată de drumul lui Eminescu spre Blaj (și momentul poetic de după), captivantele povestiri ale celebrei exploratoare Uca Marinescu,  momentul poetic Matei Vișniec, intervenția din final a domnului general Mircea Chelaru. Serata a fost moderată cu strălucire și har de către domnul Doru Dinu Glăvan, dar poate că asupra acestei serate va trebui să revenim. Și vom reveni.
Ioan Iacob  
In fotografie Uca Marinescu si Doru Dinu Glavan11