O scurtă convorbire cu Cyrielle Diaz

Pe Cyrielle Diaz, care se ocupă de activitățile cu carteala Institutul  Francez din București, am cunoscut-o recent, când i-am prezentat câteva detalii legate de un posibil proiect cultural transatlantic. Am profitat de această ocazie pentru a realiza un scurt interviu:

– Ce ați dori să transmiteți cititorilor noștri, care ar dori să viziteze Institutul Francez din București în urma acestui interviu?

Cyrielle Diaz: – La Institutul Francez din Bucureștiexistă o mediatecă, unde sunt cărți în franceză, cărți de o mare diversitate, inclusiv pentru copii, toată lumea vine săîmprumutecărți de aici.

– SpercăștițicăBucureștiul era numit, înainte de al doilearăzboimondial,  “Micul Paris”. Cecredețidespreacestlucru?

Cyrielle Diaz: – Realizez că există asemănări arhitecturale cu Parisul, dar ceeace m-a surprins placut , când am venit la București acum șaseluni, a fost faptul că românii sunt francofoni și francofili.

– O urare pentru cititorii acestui interviu?

Cyrielle Diaz: – Recomandarea mea este să citească mereu cât maimulte cărți, nu numai în franceză, ci să descopere ceea ce există în librăriile din București.

Interviu realizat de Ioan Iacob