On January 6 we celebrate the baptism of the Lord, known under the name on the Epiphany. In the localities placed on the banks of the River Danube and the seashore it is a common practice that the priest to throw a cross of wood in water and brave lads jump in very cold water in order to bring it back. In all Orthodox churches, the priests sanctify water (sacred water)with which waters, animals, people and their homes are ‘baptized’.

Pe 6 ianuarie sarbatorim botezul Domnului, cunoscut sub numele de Boboteaza. In localitatile amplasate lpe tarmul Dunarii sau al marii, este o practica comuna ca preotul sa arunce o cruce de lemn în apă şi flacai curajosi sa sara în apă foarte rece pentru a o aduce înapoi. În toate bisericile ortodoxe, preotii sfintesc apa (agheasma)cu care apele, animalele, oamenii si casele lor sunt ‘botezaţi’.
     Mult timp , copil fiind, nu am inteles ce inseamna Boboteaza fiindca nimeni nu mi-a explicat; am ramas doar cu amintirea spuselor mamei (Dumnezeu sa o odihneasca!) , atunci cand imi spunea ca de Boboteaza urma sa vina preotul sa sfinteasca si la noi casa! Acum, cand am inteles ce mare sarbatoare inseamna Boboteaza, as vrea sa discut acest lucru cu parintii mei, dar , din pacate, nu se mai poate.
    In timp am descoperit multe lucruri carora parintii mei le acordau atentie, dar peste care treceam – ca copil – destul de repede.
      Probabil ca aceasta este legea firii, sa descoperim in timp ce dreptate aveau parintii nostri legat de anumite lucruri.
        Ma gandesc ca la un vis frumos ca as vrea sa fiu si eu la malul marii, sa particip la slujba de sfintire a apei. Probabil candva se va intampla si acest lucru.
                                                                                                                                                                                                                 Ioan Iacob
unnamed
