Doresc  să înțelegeți că eu sunt un cuopil nevinovat care iubește Muntele Everest. În anul 2007 eu mi-am vândut casa pentru a face o expediție de recunoaștere a Muntelui Everest, așa cum s-a organizat în anul 1951 o mică expediție de recunoaștere a Muntelui Everest pe partea sudică nepaleză
      Fiind într-o situație delicată în India,  Ministerul Afacerilor Externe mi-a refuzat dreptul de repatriere, răspunsul fiind  ” Cum ați avut bani să-l trimiteți așa să și-l întoarceți” – citiți articolul numit „Taramul Serpasilor 18 „.
    Eu aduceam un mesaj de pace  României  de la un Guru Rimpoche, iar statul Român răspunde în situația în care eram: „ce domne lăsați-l să moară acolo „.
      Eu vă pun o întrebare: dacă greșeam față de statul Român cam câți ani de pușcărie luam? Pentru că statul Român mi-a greșit am o dorință: pentru a nu mânca banii copiilor noștrii să mi-l aducă pe Domnul Bill Gates să mă sponsorizeze.
     Dumnezeu mă iubește, El aude rugăciunea mea în fiecare dimineață când citesc acatistul la biserica. Eu n-am să uit când am trecut printr-o moarte clinică în India, am auzit vocea lui Dumnezeu ca un ecou prin tot cosmosul care spunea ” Te-am trimis printre oameni”.
      Pentru a înțelege  niște lucruri, eu va spun urmatoarele: Eu m-am născut într-o zi de Vineri, o zi cu o mare semnificație și anume  Ziua Sfintei Cruci și Ziua Sfintei Parascheva.    
       Din anul 2002 eu am început să explorez Munții Bistriței, descoperind frumoasele mănăstiri ale Moldovei loc unde am simțit spiritul credinței Ortodoxe – vedeți cum m-a adus Dumnezeu la adevărata credință.
        In fiecare dimineață citesc Psalmul 50 care spune ” Bucura-se-va limba mea de dreptatea Ta „, vedeți eu îi cânt lui Dumnezeu, și El  va privii la inima și sufletul meu, nu se știe niciodată unde va ajunge povestea mea în această lume și cine mă va ajuta.
    Articol 1  Mai scrie în Psalmul 50 : ” Doamne, buzele mele vei deschide și gura mea va vesti lauda Ta ” – vedeți voi,  eu am murit și am înviat, adică  Dumnezeu a deschis buzele mele aducându-mă la viață, eu vestind lauda lui Dumnezeu.    Eu am cunoscut și frumusețea Budhismului, dar eu nu m-am lepădat de credința mea, și Dumnezeu mă răsplătește.
    Când am văzut frumusețea zăpezilor Muntilor Himalaya, l-am văzut pe Dumnezeu,   văzut-am  lucrarea Lui, Dumnezeu a creat acest pământ într-un echilibru, a făcut Munții Himalaya înalți, o înălțime echilibrată și ne-a dat Bunul Dumnezeu posibilitatea să urcăm acești munți pentru a ne bucura de frumusețea înălțimilor Himalayene. Dumnezeu a creat văi adânci în Munții Himalaya, arătându-ne puterea Lui.
      După ce voi prezenta documentarul – la care eu încă muncesc, să mă aduceți în prima Duminica la Patriarhie, să mă îmbrăcați în straie preoțești să citesc Psalmul 50 ca un simbol al pazitorului  credintei Ortodoxe.    Să vină sobor de preoți care să-mi citească rugăciuni de iertare a păcatelor.
  Să mi se aducă mir și tămâie de la Mormântul Sfânt și de la Sfânta Parascheva de la Iași. Să se facă  rugăciune de pomenirea a bunicilor mei, în special a bunicului meu Ilie care a trăit în Teleorman. Bunicul meu a mers la  moșul de la Maglavid, acesta spunându-I  că I se va naște un nepot care v-a ajunge un om mare.
      Să mi se facă Sfântul Maslu pentru că am suferit foarte mult dupa bunicii mei, când am aflat în Himalaya despre moartea Parintelui Patriarh Teoctist și Florian Pitiș eu am avut un șoc. Vestea mortii lui Sir Edmund Percival Hillary să mi-o dea Parintele Daniel Patriarhul Romaniei împreună cu Peter Hillary
      Să vină Domnul Ion Țiriac,  Domnul Cristian Tudor Popescu, Domnul Dan Diaconescu – care sa fie eliberat din arest, Domnul Mircea Badea impreuna cu Doamna Teodora Trandafir –  în anul 1993 îi priveam la televizor pe postul Tele 7 Abc, Domnul George Becali, Domnul Guy Cotter,   – Directorul Adventure Consultants.  
      Mi-aș dori ca la Patriarhie să vină: David Breashears, Dave Hahn, Melissa Arnot, Peter Athans, Peter Hillary,  Appa Sherpa, Constantin Lăcătușu, Jamling Norgay Tenzing – fiul lui Norgay Tenzing.
      Vă mărturisesc fraților când eram copil la bunicii mei, la miezul nopții  am văzut o lumină ca o stea ce coboară încet,  am ieșit afară, în momentul când am pus mâna pe ea s-a stins – eu tind să cred că Dumnezeu mi-a trimis un semn.
      De ziua Precuvioasei Parascheva am ascultat la biserica Sfânta Vineri din Drumul Taberii, slujba de seară, un preot cu har citea acatistul Preacuvioasei,  avea o voce ce te înălța la cer, în timp ce ascultam acatistul, îmi imaginam cum acest acatist s-ar auzi în Regiunea Everest-ului, parcă și Everestul se întărea și părea mai frumos.
      Înainte să plec în expediție pe Everest am să merg la 33 de biserici să dau un acatist care să fie citit pe toată durata expediției,  care Dumnezeu îl va asculta, parcă văd altarele cu candele aprinse la liturghia de Duminica pomenind preoții celor 33 de biserici numele meu, iar eu făcând ultimii pași pe vârful Everest având o vreme însorită cu nori frumoși jos, în ceasul al 12 lea, pe vârf aprinzând tămâie și o candelă având crucea de binecuvântare în mână.
Cristian Marius Balaceanu