(poem rostit la al X-lea Congres al Organizației Mondiale a Poeților în Insula Creta, septembrie, 1991, în urma unei invitații trimise de la Luxembourg)
 
pescarusi in zbor ALEXANDROUPOLIVin valuri, trec valuri departe,
  Unde marea se-apropie tandră de cer.
    Eu trec pe nisip într-o zi de vacanță.
      Te pierd, te mai găsesc, te mai sper.
      Pescăruși se-ntretaie în zare.
      Trupul meu în septembrie dus.
      Trupul meu în septembrie moare.
      Lumina inundă-n apus.
Superbe splendori se întorc în dezastre.
  Chiar mintea mea caută chipul ce-l cer
    Și în pierderea mea e un drum de întoarceri
      Și pe el te mai pierd, te mai găsesc, te mai sper.
      Brațul meu către tine se lasă.
     Răsfirat pe nisip eu pe tine te-ador
     Și ma pierd în nisipul iluziei noastre
     Și în mări de septembrie mor.
Vin valuri, trec valuri departe,
  Doar marea rămâne sub marele cer.
    Trupul meu în septembrie moare.
      Eu rămân pe nisip să te sper.
                                                               Ioan Iacob
                         (poem rostit și la Vama Veche, în septembrie, 2015)
………………………….
* Din volumul “Carate de septembrie” de Ioan Iacob și Mircea Ștefan, București, Ed. Constelații, 2004, volum lansat la Festivalul ‘TASTE OF ROMANIA’ de la Chicago, S.U.A., septembrie, 2004