Stimată Românie, Stimat Club Român de Presă,

Așa cum am menționat în articolele anterioare eu Îl iubesc foarte mult pe Sir Edmund Percival Hillary, chiar dacă oficial a decedat în anul 2008, când m-au găsit secretarii de la Națiunile Unite în India  mi-au dat dat de înțeles că Edmund Percival Hillary chiar dacă va fi declarat mort în toată presa internațională  el va trăi.
 
      Am avut un vis în care intram  într-o clădire din Noua Zeelandă, am pătruns într-un hol unde existau mai multe uși moderne albastre – era ca un spital modern. Când am intrat într-un salon  l-am văzut pe Sir Edmund Percival Hillary stând în pat, alături de pat fiind un scaun cu rotile – de aceea v-am rugat ca serviciile secrete române să contacteze serviciile secrete ale Marii Britanii.
 
    Dacă a decedat Sir Edmund Percival Hillary ce îmi veți oferi Stimată Românie? – Lacrimi pe obraz ? Eu v-am adus un mesaj de Pace de la marele Guru Rimpoche cu prețul vieții mele – sper că vă amintiți că cei de la ministerul afacerilor externe mi-au refuzat dreptul de a mă întoarce în țară – “ cum ați avut bani să-l trimiteți așa să îl întoarceți – răspuns la nivel de ambasadă,  eu fiind pe patul de moarte.
 
    Dacă Sir Edmund Percival Hillary a decedat am și eu câteva dorințe
 
–      îmi doresc ca Domnul Bill Gates să mă sponsorizeze pentru a urca Muntele Everest ori de câte ori va fi nevoie până ajung în vârf.
–     O altă dorință este aceea ca eu să fiu sponsorizat de Curtea Regala a Marii Britanii – deoarece britanicii sunt cei care au făcut eforturi uriașe pentru cucerirea Muntelui Everest
–    unul din visele mele  este de a sta de vorbă cu Președintele Statelor Unite ale Americii primind sponsorizare și din partea Statelor Unite ale Americii deoarece și Americanii sunt cei care au filmat primele cadre de pe vârful Muntelui Everest.
    
 
         După ce voi urca  Muntele Everest până în vârf,  îmi voi putea  întemeia și eu o familie, așa că Domnul Bill Gates va înțelege dânsul  “ domne copilul  trebuie să-și întemeieze o familie,  el a studiat Muntele Everest – îl sponsorizez acum …”.
 
       Regina Angliei va fi bucuroasă să îl susțină pe cuopilul care știe istoria Everest-ului. Domnul Președinte al Americii va fi bucuros să îl cunoască pe cuopilul care l-a văzut pe Yeti.
 
         Ascultati urmatoarea melodie de la minutul 5:25, îmi imaginez o horă în tabăra de bază a Everest-ului cu marii alpiniști din lume – vă dați seama ce frumos va fi ? https://www.youtube.com/watch?v=T6PIFPlOx34 . Acolo în tabăra de bază a Everest-ului cu Pete Athans, Dave Hahn, Melisa Arnot, Gerlinde Kaltenbrunner, Jamie McGuiness, Guy Cotter, Russel Brice, Alan Hinkes, Appa Sherpa, David Breashears, Nawang Karsang Sherpa, Norbu Sherpa, Conrad Anker, Matt Dickinson, Jake Norton, Brent Bishop, Peter Hillary, Ed Viesturs, Hari Thapa, Garrett Madison, Kenton Cool, Leif Whittaker.
 
        Zilele acestea am intrat într-un magazin cu lucruri bisericești, mi-am găsit crucea care am s-o duc pe vârful Muntelui Everest, când am atins-o  am simțit  bucurie  gândindu-mă că într-o zi o voi pune pe vârful Everest-ului.
 
       Când mergeam cu autobuzul din Birgunj spre orașul Patna din India am trecut printr-o moarte clinică, îmi  aduc aminte că am ieșit în cosmos (sufletul meu) și plângeam, dintr-o dată o voce cu ecou în tot cosmosul mi-a spus “ Te-am trimis printre oameni” – dupa care am revenit la viață.
 
 
       În fiecare dimineață  citesc un acatist înainte de a începe slujba în capela Academiei de Studii Economice , vocea mea se aude prin boxe, mă gândeam dacă rugăciunea mea se aude în toate mănăstirile din București. Mi-l imaginam pe părintele patriarh Daniel ascultând rugăciunea mea zicând: “ auziți voi ce se roagă inima unui cuopil lui Dumnezeu,  să luați aminte rugăciunea lui  și veți vedea că Dumnezeu va privi la  inima și sufletul lui “.
 
      Vă rog sa ascultati acest paraclis  https://www.youtube.com/watch?v=wtqfJwr8ggI de la minutul 3:18, eu Îl iubesc pe Dumnezeu, îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru dragostea care a sădit-o în sufletul meu pentru a-i iubi pe oameni, viața m-a pus la mari încercări niciodată nu mi-am pierdut încrederea în Puterea Divină  
 
     Până în anul  2003 am locuit în acea  casă din strada  Mircea Vulcănescu nr 5,  îmi amintesc de momentele   când mă puneam pe scaun în faţa televizorului privind la documentarele vieţii mele – linişte deplină, singur în cameră – cum să întrerupi momentul  – Doamne Fereste!
       Mi-aş dori ca această casă  să fie reconsolidată din temelii  vecinii fiind mutaţi  pe durata lucrărilor de reconsolidare,  dacă va veni Sir Edmund Percival Hillary   să-l primesc în sufrageria copilăriei mele,  luând masa împreuna … 

    Mi-aş dori  să retrăiesc vizionarea urmatoarelor documentare  în sufrageria mea,  pe scaunul meu,  acestea documentare sunt : Return to Everest – Death Zone  ( Discovery Channel), Everest Mountain of Dreams- Discovery Channel,  Everest Imax-  Arte Tv , Return to Everest – National Geographic 1984. Episoadele cu expeditiile realizate pe  Everest, Lhotse, K2, Makalu, Kangchenjunga autor Alan Hinkes – National Geographic din cadrul “Adventure Starts Here with Toyota”.         

 Asaltul lui Manaslu – National Geographic,    Trail Blazers –  Nepal – Discovery Channel   Lonely Planet – Nepal – Discovery Channel,  Tibet Hidden Kingdon – Povestea lui  Nain Singh – National Geographic  , Chris Bonington’s Secret Mountain – Sepu Kangri Discovery Channel, Adventurers Hillary and Tenzing – Jane Copland narrator – Discovery Channel,   Teleenciclopedia – Cuceririle Everest-ului,  Trenul de Noapte Spre Kathmandu – Prima Tv,   Poveste Fără Sfârşit – Lumea Şerpaşilor – Constantin Lăcătuşu. Astept să-mi fie mentionate   ziua , ora  şi anul când au fost difuzate – respectiv o copie a fiecărei difuzări pe DVD.  

 
    Everest-ul este un munte înalt  iar problemele care le discutăm sunt şi ele la un nivel înalt nu ?  Mă gândeam zilele astea la ziua ascensiunii vârfului şi anume la una  antologică  – la ce ma refer ? :  Pentru a avea o zi superbă  cei de la NASA îmi vor oferi  informaţii  meteorologice atât de complexe,  încât  îmi vor măsura şi densitatea moleculelor de H2 O prezente în atmosferă ( umiditatea atmosferică)  –determinându-se astfel  care va fi cea mai clară sau senină zi –  ca de cristal ( ideea cadrului  sau a imaginii absolute) ,  iar pentru a nu exista dubiu că am ajuns pe vârf voi face fotografii pe diapoztiv ISO 50 cât şi pe digital.
 
      Îmi imaginez câteodată cum ar fi să merg pe bulevardul Magheru să-mi întâlnesc actorii preferați cum ar fi :  , Nicolas Cage, Julia Roberts, Jim Carrey,  Eddie Nambulous  aceștia fiind deghizați,  purtând o ținută obișnuită.
    
     Priveam zilele acestea priveam la filmul meu documentar, îmi pare rău că nu am avut și eu un sponsor, așa-i în România,  mi-a acordat cineva atenție care să asculte ideea unui documentar despre regiunea Everest-ului. În România sponsorizările se acordă prin relații, interese și multe altele.       

         Lots of Thanks for moral support  to: Guy Cotter – Adventure Consultants,  Mr Jamie McGuinness – Himalaya Project, , Ang Rita Sherpa  – Mountain Institute,  Norbu Sherpa – Profesional  Mountain Guide on  Everest Mountain, Dave Hahn – Professional Everest Climber.      

Cristian Marius Balaceanu