Distins public, stimați telespectatori, iubit prieten, drag gorjean Gheorghe Roșoga, la cei 50 de ani de activitate în slujba poporului îți urez viață lungă.
În câteva fraze vă voi spune despre maestrul GHEORGHE ROȘOGA, un nume cu rezonanță în muzica românească, 50 de ani închinați pe scena „RAIULUI FOLCLORIC” – dăruire, iubire de neam și glie, port, tradiții populare, cântec nemuritor, doine cântate cu patimă și dor, astăzi colonel MAI în rezervă, ne-a fascinat pe data de 28 Aprilie la spectacolul ”OMAGIU VETERANILOR DE RĂZBOI” care a avut loc în Aula Ministerului Apărării Naționale, moment de-o încărcătură emoțională extraordinară…, a produs furtuni de aplauze, a făcut să curgă lacrimi de fericire din ochii „Eroilor legendari” cei care au luptat pentru eliberarea și întregirea patriei în cel de al Doilea Război Mondial. Vocea sa viguroasă, inconfundabilă, timbru modulat de solist înzestrat cu un dar dumnezeiesc, care aduce alen, veselie și poftă de viață, un adevărat regal, întraga sală (plină până la refuz) a strigat, GHEORGE, te iubim, iar eu îi spun: LA MULȚI ANI! să ne trăiești drag oltean.
Dacă în cântecele lui se aud dorurile, jalea și iubirea, pofta de-a trrăi și iubi tot ce e frumos pe lume ( cu aceeași dragoste și-a venerat MAMA, cea care a plecat în lumea drepților… lâsându-l foarte tânăr, ființa cea mai iubită de pe pământ, înțelegându-i sentimentele nobile, ascultându-i destăinuirile despre copilăria pe care și-a petrecut-o în satul natal – Gura Motrului, și prezicerea acelei vecine care i-a spus că privighetaorea care cântă în fiecare dimineață în dudul din curte (sub umbra căruia stătea cu mama sa, prevestește că GIGI va avea un glas de privighetoare), lucru ce s-a împlinit, iar eu ca un bun prieten ce-i sunt i-am închinat o melodie de suflet.

MI-AM PUS SUFLETUL AŽN GLAS 001MĂICUȚA CÂND M-AI NĂSCUT

Măicuța cânbd m-a născut,
Dor în suflet mi-a sădit.
M-a-mbăiat în râu cu flori,
S-am glas de privighetori,
S-am glas de privighetori.
M-a-mbăiat în râu cu flori,
S-am glas de privighetori,
S-am glas de privighetori.

Popa când m-a botezat,
Pentru mine s-a rugat:
„Îngerii să vină-n zbor
Și să-i deie vocea lor,
Și să-i deie vocea lor!
Îngerii să vină-n zbor
Și să-i deie vocea lor,
Și să-i deie vocea lor!”

Să cânt cânteceel noastre –
Rupte din zările-albastre,
Culese de la izvoare
Pentru fete iubitoare
Pentru fete iubitoare.
Culese de la izvoare
Pentru fete iubitoare
Pentru fete iubitoare.

Și băieți îndrăgostiți…
C asă vă distrez la nunți.
Le-am adunat din păduri
Și din sate de români,
Și din sate de români.
Le-am adunat din păduri
Și din sate de români,
Și din sate de români.

Vă iubesc, românii mei!
Cântecele-s pentru voi.
Am să vă distrez cu ele,
Că sunt darul mamei mele,
Că sunt darul mamei mele.
Am să vă distrez cu ele,
Că sunt darul mamei mele,
Că sunt darul mamei mele.

https://www.youtube.com/watch?v=c7JdX43RXqE

