bultin1-150x150Laurian Stănchescu susține că sculptorul Constantin Brâncuși nu a renunțat nicio clipă la cetățenia română. Scriitorul are în posesie acte care demonstrează acest lucru. Brâncuși avea, în momentul în care a decedat, și cetățenie română, și cetățenie franceză. „Dorința lui Brâncuși pe patul de moarte era să fie depus la Hobița, lângă mama lui, dar eu consider că lui Brâncuși ar trebui să i se facă un monument funerar mare lângă Coloana Infinitului. Cred că acela ar fi arcul universal unde s-ar putea odihni Brâncuși foarte bine. O să ținem cont de dorința lui Brâncuși, autoritățile române, împreună cu noi, cei care ne ocupăm de Brâncuși; cred că cel mai potrivit ar trebui lângă Coloana Infinitului”, a spus Laurian Stănchescu.

documente1-150x150documente2-150x150 Nu a fost sprijinit

Poetul a cerut sprijinul altor avocați din România pentru a finaliza procedura. „Victor Ponta nu s-a ținut de cuvânt. În decembrie 2012 a promis că va aduce în România osemintele lui Constantin Brâncuși. În mai 2013 a angajat o firmă de avocatură din Franța căreia trebuia să-i plătească 19.000 de euro pentru a intermedia relația cu autoritățile de acolo. Este vorba de firma Auguste Debusy. Fiindcă nu a primit nicun ban de la Guvernul României, firma vrea să denunțe parteneriatul deoarece au lucrat 6-7 luni degeaba. În ceea ce privește demersul meu pentru repatrierea osemintelor, acum doi ani am depus la Primăria și Prefectura din Paris această solicitare. De la cabinetul primarului ni s-a răspuns că repatrierea poate fi cerută de o rudă de sânge a sculptorului. Am găsit o rudă a sculptorului, am obținut documentul, iar acum urmează să merg la Paris și să-l depun la Prefectură. Fiindcă Guvernul nu a plătit casa de avocatură din Franța, am luat legătura cu alți avocați din România pentru a continua formalitățile”, a declarat Laurian Stănchescu.

http://www.gorj-domino.ro