3Invitată special la Gala Superkombat de la Ploiești, celebra actriţă Bai Ling a vizitat România pentru câteva zile. Actrița este cunoscută pentru rolurile în filme de prestigiu precum „Anna and the King” alături de Judie Foster, „The Crow” alături de Brandon Lee, „Wild Wild West” alături de Will Smith, „Sky Capitan” alături de Angelina Jolie si Jude Law, „Crank” alături de Jason Statam și „Red Corner” alături de Richard Gere.
De 8 martie, Ziua Internațională a Femeii, a acceptat invitația ASR Prințului Paul și Prințesei Lia în București, alături de domnul Yan Jianwu, Consilierul Cultural al Ambasadei Republicii Populare Chineze la București, artiști și oameni de afaceri din România.

10Am întrebat-o pe actriță cum a simțit oamenii și locurile pe care le-a vizitat: “Mă aflu în România pentru prima oară. Am avut câteva zile pline de evenimente, am fost foarte ocupată și simt că am venit aici cu o lună în urmă. Am găsit atât de multe locuri interesante, peisaje, multă culoare. Oamenii sunt atât de calzi, de inimoși, de misterioși. Când am ajuns aici, am dat de o lumină superbă de soare. Am găsit viață, natură și chiar dacă nu știu foarte multe lucruri despre aceste locuri, mă simt bogată în spirit, în cultură și simt natura. 9Mi-aduc aminte că în copilărie am jucat rolul unei fetițe romănce, un dans și un cântec românesc…trebuia să interpretez ceva din vest! Nu știam nimic pe-atunci despre aceste locuri. Mi-a luat mult să ajung aici! Mă simt acum într-un fel aprope de aceste locuri…mă simt ca acasă! Parcă aș fi în China, chiar și acum când stăm de vorbă…nu-mi dau seama daca este acasă în China, sau în altă parte a lumii!”

11Actrița a povestit despre experiențele filmelor realizate alături de nume celebre ale Holywood-ului: “În filmul cu Richare Gere nu știam limba engleză bine! Îmi aduc aminte că nu înțelegeam termenii legali….dar am învățat cum să intru în personaj. Richard a fost alături de mine tot timpul! M-a ajutat enorm. Este un om deosebit!”
Bai Ling a menționat necesitatea ieșirii mai multor filme românești pe piața internațională: “M-am întrebat de ce nu aveți mai multe filme? Industria filmului românesc nu este atât de activă și sper că va fi! Am crezut că este mai activă, mai bogată pentru că aveți o cultură bogată, oamenii sunt atât de dinamici, simt că sunt atât de multe povești care trebuie spuse! Poate mă întorc să fac un film, de ce nu!? Simt că totul este conectat prin natură aici, așa cum timpul și spatiul sunt conectate…simt că aici artiștii ar trebui să facă filme bune pentru că sunt multe culturi conectate.”

7Venită ea însăsi dintr-o țară cu o cultură veche și bogată, unde totul are o semnificație, un rol bine stabilit în natură și în spirit, am îndrăznit să o întreb ce înseamnă numele ei: “Numele meu, BAI, înseamnă alb și este o formă simplă de scriere semnificând inocența, puritatea și copilăria. Dar LING este o formă complicată de scriere si are o semnificatie serioasă. Este precum Macbeth de Shakespeare, precum cele trei vrăjitoare făcând supă în timpul furtunii…. scrierea aceasta este foarte complicată. Simt că mă reprezintă: o parte din mine este inocentă, fără frică, ca un copil, iar altă parte este atât de ințeleaptă, de inteligentă, fără să fi citit o carte! Nu citesc. 8Nu am nici măcar un televizor în casă și propbabil că sunt singura persoană în Hollywood fără un televizor! Nu-mi place să mă uit la televizor, să schimb canalele, să pierd timpul. Îmi place viața așa cum este. Simt că natura mă folosește și astfel âmi găsesc răspunsurile. Sunt ca un instrument pe care natura îl alege ca să-și interpreteze cele mai bune melodii, ca și cum încearcă să transmită ceva prin mine și astfel sunt norocoasă că m-a ales, că-mi pot transmite gândurile și pot fi înțeleasă.”

Interviu și fotografii de Mădălina Corina Diaconu (All rights reserved)

Conţinutul acestui interviu (precum și fotografiile) nu poate fi folosit, copiat, reprodus, distribuit, transmis, expus, vândut, licenţiat cu alte scopuri şi fără a avea în prealabil un consimţământ scris al titularului drepturilor de autor.

 

