departament-consular-mae_mediumMinisterul Afacerilor Externe demarează, la 16 februarie 2015, programul „Dialog cu diaspora pe teme consulare”, prin care se vor organiza acțiuni pro-active de promovare a programelor și proiectelor derulate de MAE, pe linia modernizării activității consulare, în vederea asigurării asistenței și protecției cetățenilor români aflați în străinătate, se arată într-un comunicat al MAE, preluat de Romanian Global News.

Această campanie are rolul de a explica nemijlocit cetăţenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate și informatizate care le stau la dispoziţie sau se află în curs de implementare, astfel încât platforma E-Cons să fie folosită cât mai eficient.

„Dialog cu Diaspora pe teme consulare” se va desfășura în prima jumătate a anului 2015, o echipă a Ministerului Afacerilor Externe urmând să de deplaseze în destinațiile cele mai solicitate din punct de vedere consular – Italia, Spania, Franţa, Germania, Marea Britanie, Austria, Belgia şi Grecia – pentru a prezenta comunităților de români de acolo – beneficiarii direcți ai acestor programe – sistemul de servicii consulare E-Cons.

Aceste întâlniri vor reprezenta și o bună oportunitate pentru ca reprezentanții Centralei MAE să afle direct de la comunitățile de români problemele cu care se confruntă acestea pe palierul consular și pentru a discuta, împreună, cele mai eficiente modalități de soluționare a acestora pe termen lung. Primele întâlniri vor avea loc în cursul săptămânii viitoare, la Roma și Madrid.

Ceea ce ne propunem este ca publicul român – din țară și de peste hotare – să fie informat corect și să se poată folosi de serviciile consulare modernizate la deplina lor capacitate. Am avut în vedere demararea acestei campanii pentru a încuraja un dialog sincer între reprezentanții Ministerului Afacerilor Externe și cetățeanul român din străinătate, care apelează la noi în primul rând pentru servicii consulare. S-au făcut în ultimii ani eforturi pentru modernizarea acestor servicii și este timpul ca aceste lucruri să se vadă și să se resimtă și la ghișeu, de către cetățean. Dincolo de această modernizare a serviciilor consulare, principiile care ghidează conduita Corpului Consular trebuie să se bazeze pe deschidere față de cetățean, amabilitate, promptitudine, bun-simț și interes față de nevoile fiecărui individ în parte„, a declarat, cu ocazia lansării proiectului, ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu.

Ca viziune pe termen lung, consider că acest program de „Dialog cu Diaspora” poate fi extins și la alte teme de interes pentru românii de peste hotare, prin care să ne angajăm în proiecte comune, în teme de dezbatere care servesc interesul național și, până la urmă, interesul fiecărui cetățean în parte. Pentru că politica externă nu are o destinație abstractă, ci are ca beneficiar direct cetățeanul român„, a adăugat șeful diplomației române.

În cadrul acțiunilor stabilite prin programul „Dialog cu Diaspora pe teme consulare”, echipa Ministerului Afacerilor Externe va organiza și reuniuni regionale, cu diplomații și funcționarii consulari din statele aflate în proximitatea celor vizate direct de itinerariul campaniei, în vederea schimbului de bune practici în ceea ce priveşte folosirea E-Cons şi a Manualului de proceduri consulare.

Complementar acestor întâlniri cu reprezentanții diasporei, și din aceeași dorință de a promova un dialog deschis și eficient cu cetățenii români, Departamentul Consular al MAE a lansat, în această săptămână, propriul cont de FacebookDepartamentul Consular – MAE Romania (https://www.facebook.com/pages/Departamentul-Consular-MAE-Romania/1533160273633592?fref=photo).

200-20_maePagina de Facebook a Departamentului Consular se adresează în special cetăţenilor români care călătoresc sau locuiesc în străinătate şi va publica informaţii consulare utile, alerte şi informaţii de călătorie, precum şi alte informaţii despre activitatea Departamentului Consular.

Prin lansarea acestui cont pe reţeaua Facebook, informaţiile consulare sunt mai accesibile cetăţenilor români care călătoresc frecvent sau care îşi au reşedinţa în străinătate şi care folosesc zilnic această platformă online. Contul de Facebook al Departamentului Consular vine să completeze instrumentele de comunicare publică folosite în activitatea consulară.

În cadrul programului „Dialog cu Diaspora” vor fi organizate și sesiuni tematice de dialog (sesiuni de Q&A) cu cetățenii români pe pagina de Facebook a Departamentului Consular. Sesiunile vor fi bilunare, iar cetățenii români interesați vor putea adresa întrebări pe tematica consulara anunțată în prealabil, urmând să primească răspuns în decurs de cel mult 24 de ore.

Pentru o funcţionare eficientă a sistemului de servicii consulare, este mai util și mai practic să informăm cetăţenii înainte ca aceştia să ajungă la oficiul consular, astfel încât să reducem numărul deplasărilor lor, banii cheltuiți şi timpul petrecut la ghişeu. Depunem toate eforturile și suntem extrem de angajaţi în informarea cetăţenilor cu privire la serviciile consulare, încercăm să venim în întâmpinarea nevoilor cetățeanului pe toate palierele şi dorim să utilizăm toate instrumentele de comunicare disponibile în acest sens, inclusiv platforme social-media„, a declarat ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu.

Informaţii suplimentare

Departamentul Consular a dezvoltat în ultimii doi ani un proces de modernizare şi adaptare a instrumentelor consulare la evoluțiile legate de mobilitatea cetățenilor români peste hotare, pentru a răspunde în mod adecvat cerinţelor în creştere ale comunităților românești stabilite în străinătate.

În condiţiile în care 20% din populaţia României şi-a stabilit reşedinţa în afara graniţelor ţării, Ministerul Afacerilor Externe a vizat informatizarea activităţii consulare, astfel încât reţeaua consulară să poată face faţă solicitărilor de servicii consulare şi de asistenţa consulară în situații de urgenţă, la parametrii optimi de eficiență și operativitate.

Departamentul Consular a dezvoltat astfel platforma E-Cons care integrează mai multe instrumente informatice în domeniul consular. Datorită implementării acestor instrumente moderne, cetăţenii români au posibilitatea de a accesa mult mai uşor informaţiile consulare, nu mai sunt nevoiţi să meargă la oficiul consular doar pentru obţinerea unor informaţii, timpul petrecut la ghişeu este mai redus, iar acolo unde este posibil, depunerea unor documente se face online. Sistemul implementat uşurează şi munca funcţionarilor consulari şi contribuie la o gestionare mai eficientă a activităţii consulare.

Departamentul Consular a lansat în luna ianuarie 2015 şi un Centru unic de suport şi contact pentru cetăţenii români din străinătate care funcţionează non-stop, prin intermediul căruia românii pot solicita telefonic sau prin e-mail informaţii consulare.

Platforma E-cons reuneşte următoarele componente:

Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor – E-Viza (implementat şi funcţional);

Sistemul Naţional de Informații privind Vizele – SNIV (implementat şi funcţional);

Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-Pass(implementat şi funcţional);

Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS(implementat şi funcţional);

Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (în curs de implementare).

Ministerul Afacerilor Externe comunică prin intermediul Social Media încă din anul 2009, când au fost deschise conturi de Facebook, Twitter, Youtube şi Flickr.

Twitter: @MAERomania

Youtube: https://www.youtube.com/user/MAERomania

Flickr: www.flickr.com/photos/maeromania/

Anunțuri