În contextul în care identitatea și cultura românească sunt foarte puțin cunoscutede către tinerii din mediul internațional, AIESEC România – cea mai mare organizație de studenți din lume–a derulat în perioada 20 iulie – 31 august 2014, proiectul internațional „Discover Romania Beyond Dracula”, pentru a le arătastrăinilorRomâniadincolo de legendalui Dracula.
Poze AIESEC (4)Proiectul, finanțat de Ministerul Tineretului și Sportului, și-a propus îmbunătățirea imaginii României la nivel internațional și național, în rândul populației tinere, prin promovarea culturii și patrimoniului național, dar și prin încurajarea voluntariatului în rândul tinerilor. Astfel, timp de 7 săptămâni, 60 de tineri din 27 de țări au vizitat cele mai frumoase locuri din țara noastră, au făcut cunoștință cu fascinanta cultură românească și au strâns prietenii puternice cu studenții români, dar și cu oamenii obișnuiți.
Internaționalii au realizat aproximativ 700 de articole de presă prin care detaliau cele văzute în România, 108 dintre acestea s-au posta deja pe blogul proiectului și au fost diseminate în rețelele de socializare, urmând ca pe parcurs toate articolele să fie făcute publice. În același timp, studenții străini și-au demonstrat și abilitățile de jurnaliști foto și au realizat peste 2000 de imagini cu locurile pe care aceștia le-au vizitat (https://www.flickr.com/photos/124350238@N07/sets/) și videoclipuri – https://www.youtube.com/channel/UCW47AR1mCbtmw0sx7g2ZFxA. Pe toată perioada proiectului, studenții străini și-au ținut la curent prietenii din țările lor cu privire la experiențele trăite în România, prin Facebook, Skype sau alte mijloace moderne de comunicare.
“Proiectul s-a bucurat de un real succes, atât în țară, cât și în străinătate. Le mulțumim din suflet tuturor jurnaliștilor din țară și din străinătate pentru mediatizarea intensă a acțiunilor din cadrul proiectului. În cele ce urmează vom publica un articol pe blog prin care vom prezenta toate părerile studenților străini despre țara noastră. Este important de știut că scopul principal al acestui proiecte a fost promovarea minunățiilor pe care le avem în această țară dar pe care nu am fost în stare să le promovăm așa cum trebuie și peste hotare. Una este să-i prezinți unui străin România printr-un spot regizat la TV și alta este să îl înviți aici ca să poată experimenta ceva ce niciun spot TV nu poate reda: bunătatea oamenilor, natura care îți taie respirația, mâncărurile noastre tradiționale, aerul curat al munților Carpați și multe altele”, declarăIzabela Catîru, Chief Marketing Officer AIESEC România.
Cei 60 de tineri care au vizitat țara noastră în cadrul proiectului provin din Albania, Belarus, Brazilia, Bulgaria, Canada, Cehia, Egipt, Estonia, Germania, Grecia, India, Indonezia, Italia, Liban, Lituania, Malaysia, Maroc, Nigeria, Olanda, Pakistan, Polonia, Portugalia, Rusia, Serbia, Taiwan, Turcia, Ukraina. Proiectul s-a desfășurat concomitent în 3 zone de implementare (Zona 1: Arad, Craiova, Oradea, Timișoara. Zona 2: București, Constanța, Galați, Iași, Pitești. Zona 3: Brașov, Cluj-Napoca, Sibiu, Târgu Mureș).
Website-uloficial al proiectuluiestewww.romaniabeyonddracula.aiesec.ro.

Anunțuri