afis expo foto

European Commision, Hall 1, Berlaymont-Bruxelles

În cele 40 de imagini care compun expoziția de fotografie „Romania, oameni și locuri”, renumiții artiști fotografi Sorin Onișor și Bogdan Comănescu aduc aproape de public expresivitatea debordantă a oamenilor simpli, autenticitatea vieții rurale și povești fascinante ale locuitorilor unor ținuturi izolate sau arhaice din România. Toate acestea frapează, sensibilizează și duc la conștientizarea valorilor proprii, a recunoștinței de a trăi și a avântului de a experimenta viața într-un alt mod.

Sorin Onișor, desemnat în 2010 „Fotograful anului” de către Asociația Artiștilor Fotografi din România, este supranumit „fotograful satului românesc”.

Talentatul fotograf Bogdan Comănescu și-a început studiul artei fotografice fiind stabilit în Germania, dar s-a întors în România pentru a-și urma chemarea sufletului. Ambii artiști au un portofoliu impresionant de lucrări valoroase, expuse într-o multitudine de expoziții atât în țară, cât și în străinătate. Împreună organizează workshopuri, expoziții și proiecte dedicate fotografiei rurale.

„Pentru mine, acasă este oriunde în România. Această expoziție este despre acasă, despre casa mea și a multor oameni care privesc imaginile mele, dar mai cu seamă despre casa multor români din diaspora care mă urmăresc.” – Sorin Onișor.

„Lucrările pe care le-am inclus aici surprind fragmente din viața mea și a altor oameni pe care i-am simțit parte din mine. Experiențele trăite alături de ei sunt de neprețuit, iar aceste trăiri le-am putut transmite doar prin fotografie.” – Bogdan Comanescu.

