Recent am fost contactat pe Linkedin de catre o firma de publicitate. As intreba cum de am fost descoperit si invitat sa fiu inclus pe reteaua profesionala Linkedin a Studioului de creatie „Hybrid”?

HYBRID – Studio de Creatie cauta sa isi extinda reteaua de cunostinte in cele mai variate domenii de afaceri, cultura si caritate, iar LinkedIn este o retea de socializare profesionala care ofera o astfel de oportunitate.

Ioan Iacob: Mara Milu, sunteti Director de Creatie al acestui studio de creatie publicitara. Stiu ca ati fost plecata si in strainatate cu o bursa. Cum de v-ati intors? Ce va leaga in mod special de Romania?

Mara Milu: Bursa de studiu Erasmus-Socrates mi-a oferit oportunitatea de a studia in Italia pe o perioada de un an. A fost o experienta scolastica diferita, mult mai bogata fata de  experienta educationala oferita de sistemul de invatamant din Romania in domeniul artelor. Perioada petrecuta in Italia reprezinta un capitol deosebit de frumos din viata mea, la care ma gandesc si despre care imi place sa povestesc cu mare placere. Dupa incheierea anului scolar m-am intors in Romania, unde mi-am incheiat studiile universitare. De Romania, asa cum si de Italia, ma leaga amintiri, locuri si persoane frumoase. Imi place sa cred ca daca fiecare om ar putea fi o insula, eu as fi Sicilia. Goethe avea o vorba: “Daca ai vizitat Italia, dar nu ai vizitat Sicilia, inseamna ca nu ai vizitat Italia”.

I.I.: Sunteti casatorita cu un fotograf care s-a remarcat in acest domeniu. As vrea sa reamintiti pe scurt cariera dumneavoastra si a lui si motivul / sau ideea de afacere care a dus la infiintarea Studioului de creatie „Hybrid”. In ce masura talentul si afacerile pot constitui un „hibrid de succes”?

M.M.:Sotul meu, Dan Milu s-a remarcat in domeniul fotografiei business. A realizat portretele unor importante figuri din acest domeniu, cum ar fi: Jeong Eon Kim – CEO Samsung, Varujan Vosganian, Patrick Gelin – CEO BRD, Fredrick Strand – vicepresident Ericsson, Stephan Weber – CEO Ursus. Portretele sale au aparut in publicatiile de profil: Forbes Romania Magasine, Businessweek, Biz sau Campaign. In ceea ce ma priveste, la scurt timp dupa ce mi-am absolvit studiile de Master in Publicitate la Facultatea de stiinte ale comunicarii de la UBB Cluj, am primit o oferta de munca la Leo Burnett Romania. Am avut privilejul de a lucra alaturi de echipa Leo un an, timp in care am castigat un Silver EFFIE Romania si un Bronz EFFIE Europa. Acest EFFIE era al doilea in istoria Leo Burnett. De-a lungul timpului am lucrat in mai multe agentii si am reusit sa adun in portofoliul meu clienti ca: P&G, Cramele Halewood, Mercedes, Penny Market, Bayer.

Ideea de afacere care a dus la infiintarea HYBRID – Studio a pornit de la experienta noastra de munca in multinationale. Am constatat ca adeseori informatia se pierde de la client la creativ dupa modelul “telefonului fara fir”, ceea ce nu numai ca deteriora relatia dintre client si agentie dar presupunea si costuri mai mari din partea agentiei. Noi am eliminat factorul de mijloc si ne-am asumat temperamentul creativ cu scopul de a micsora costurile, de a scurta timpii si de a imbunatatii calitatea comunicarii dintre client si agentie

De asemenea, prin caracterul nostru inovativ de design multidisciplinar: art direction, branding, arhitectura, research si fotografie, am cautat sa satisfacem cat mai multe din nevoile clientilor nostri intr-un singur loc, devenind astfel unici in Romania.

I.I.: Am avut o prima discutie si v-am pus in tema despre editia a X-a a „Zilelor HESPERUS”, editie din anul 2014, ce va fi organizata in colaborare cu „Clubul presei transatlantice” si cu alti parteneri MEDIA din Europa si de peste Atlantic. Ati avea posibilitatea sa va implicati in promovarea acestei editii din punct de vedere al publicitatii? Studioul de creatie HYBRID ar putea deveni unul dintre coorganizatorii acestei editii?

M.M.: Ne face o deosebita placere sa va punem la dispozitie resursele noastre de creatie in realizarea imaginii si in promovarea Zilelor Hesperus.

I.I.: Sunteti un artist plastic la origine. Care a fost momentul in care ati „abandonat” arta plastica pentru un business in publicitate?

M.M.: In mod cert abandonul artelor plastice este imposibil dupa atatia ani petrecut in slujba lor. A abandona ceva ce iubesti e ca si cum ai incerca sa iti amintesti ceva ce nu stii.

I.I.: Cum estimati piata de publicitate din Romania? Am vazut un articol prin care se afirma ca Digital Media va inlocui Mass Media. Acelasi lucru se va intampla si in Digital Advertising?

M.M.: Parerea mea este ca intr-adevar mediul digital ocupa un loc din ce in ce mai important in viata omului contemporan datorita stilului de viata dependent de spatiul virtual. In functie de directia in care se va orienta umanitatea, cred ca publicitatea va gasi o modalitate de a se integra si de a-si comunica mesajul indiferent de context.

I.I.: De obicei ultima intrebare este legata de un gand sau o urare legata de cei citesc acest interviu prin intermediul „Clubului presei transatlantice”. Daca ar fi sa realizati un produs publicitar care sa fie expus pe cerul dintre cele doua maluri ale Atlanticului, ce ati scrie pe el?

M.M.: Work hard and be Nice to people!

Ioan Iacob

Reclame